maandag 23 december 2013



Kerst recepten 1

Ik ben vandaag maar vast begonnen met bakken zodat ik op kerst zelf niets hoef te doen. Ook is die dag iedereen bezig in de keuken en is de oven constant bezet.

Stokbrood met kruidenboter blijft makkelijk één van mijn favoriete dingen. Om deze reden heb ik besloten voor kerst een koolhydraat arm brood te maken.
Een van mijn zussen maakt zelf de kruidenboter, dus ik hoef ook niet bang te zijn dat daar verkeerde dingen in zitten. Het brood is super simpel te maken:
200 gr amandelmeel, 5 eieren, bakpoeder, beetje zout en een beetje zoetstof.

Ook wilde ik iets lekkers terwijl de rest aan het ijs zit en taart eet. Ik bedacht me dat in cheesecake op zich niet heel veel zit die ik niet mag, op de bodem na. Het is voornamelijk ei en roomkaas.
Dus ik heb zelf een taartbodem gemaakt van amandelmeel en in het taart gedeelte bepaalde dingen veranderd zodat het koolhydraat arm is.
De bodem bestaat uit 200 gr amandelmeel, 1 ei, 2 el boter en wat zoetstof. deze gaat eerst even 15 min de oven in. In de taart gaan 5 eieren, 800 gr roomkaas, 100 ml slagroom, citroensap, 10 tot 20 gr amandelmeel en zoetstof.

Helaas is de hoogte bij zowel het brood als de cheesecake er niet echt ingekomen.
Of dat nou is vanwege de ingrediënten die ik heb verandert of gewoon omdat het mislukt is dat weet ik niet, maar het belangrijkste is de smaak!  En die is meer dan prima!





De rest van de week volgen meer updates! 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten