vrijdag 13 december 2013

WEEKEND!!

Chips, chocola, frisdrank, patat, ijs, snoep, pizza... Dit was mijn idee van weekend.

Ik was in eerste instantie bijna angstig dat ik mijn 'dieet' in het weekend gewoon door moest zetten.
Het weekend behoort, in mijn hoofd, iets speciaals te hebben. Iets anders dan doordeweeks.
Maar ik wil en ga niet aan chips, chocola of patat meer beginnen. Dus hoe kan ik het weekend speciaal maken? Hoe kan ik mezelf belonen na een lange week zonder dat ik met mijn dieet breek. ( Yay een rijm ;) )

Ik heb besloten om Atkins producten (chocolade repen en choco shake en aarbeien/yoghurtshake) alleen in het weekend te kopen. Dit scheelt sowieso in kosten, aangezien deze producten niet goedkoop zijn maar het is ook iets zoets en verstandigs. En omdat ik het alleen in het weekend van mezelf mag, wordt het speciaal.
Ook bepaalde recepten met amandelmeel zal ik alleen in het weekend maken. Zo is er een pizza met een amandelmeel bodem (die ga ik morgen proberen) en kan ik van het cracker recept kaasstengels maken.

En dan nu wat ik eerder deze week belooft heb, een lijst van wat ik deze week als avondeten heb gehad:

Maandag: 
Kipfilet gevuld met prosciutto en kaas met sperziebonen. En een beetje mayonaise voor de kip.

Dinsdag: 
Varkenslapjes met wat mayonaise en ijsbergsla. Als dressing had ik zelf een salsa gemaakt van 1 gele paprika, 4 tomaten en 2 bosuitjes.

Woensdag: 
Paprika gevuld met gehakt en een plak mozarella als dakje. Omdat ik nog gehakt over had heb ik ook een burger gemaakt, plakken tomaat erop en ook daarop mozarella. Omdat de mozarella bij de paprika er helemaal afgesmolten was na 45min heb ik het uiteindelijk bekleed met een plak cheddar op elke helft.

Donderdag:
Stukjes kipfilet met een champignonsaus gemaakt van champignon, ui, roomkaas en slagroom. En rucola sla met salsa. Als garnering had ik een bosuitje gesneden. Lekker krokant en fris door de kip met champignon.

Vrijdag:
Kipwraps met ijsbersla, salsa en roomkaas. De wraps zijn uiteraard van amandelmeel.
(50gr amandelmeel, 2 eieren, 2,5 el slagroom, 0,5 tl zout, 1 tl bakpoeder.)


Ik heb daadwerkelijk heel gevarieerd en het belangrijkste, heerlijk gegeten!
Dieëten hoeft zo vreselijk nog niet te zijn.

Gevulde paprika en burger

Kip met champignonsaus


Kipwrap









Geen opmerkingen:

Een reactie posten