zaterdag 14 december 2013


Weekendrecept!

Koolhydraat arme pizza.

Bodem:

100 gr amandelmeel
1 el olijfolie
1 ei
snufje zout

In de oven voor 15/20 minuten op 180 graden voordat de topping er op gaat.

Topping: 

Dit kan naar wens natuurlijk. 
Ik heb roomkaas met rode pesto gemengd als saus omdat ik geen zin/tijd had mijn eigen tomatensaus te maken. 
In de pan heb ik het gehakt eventjes gebakken samen met champignons, bosuitje en een rode paprika en wat peper en zout. 


Toen de bodem klaar was heb ik het bestreken met de pesto/roomkaas, vervolgens het gehakt met de groenten erop gelepeld, plakjes kaas erop gelegd en vervolgens nog 10 minuten op 220 graden in de oven gedaan.

Ik was voornamelijk bang dat de bodem soppig zou worden, maar dit is absoluut niet gebeurt.
Voor de referentie, de bodem doet denken aan de kant en klare goedkope pizzabodems uit de supermarkt. 
Het was heerlijk en ik ben heel erg blij dat ik pizza's niet hoef op te geven!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten