donderdag 2 januari 2014


Eten na het feesten.


2014 is van start! En ik kan je zeggen dat ik blij ben dat ik voor de feestdagen als met mijn dieet ben begonnen. Goede voornemens hou je nooit vol. Ook red je het niet precies 1 januari te beginnen. Mij lukt dat in ieder geval nooit. Ik heb altijd wel een mooi excuus het uit te stellen. "Ja, na de vakantie... als school weer begint."  "Na de toetsweek, ik verdien wel wat lekkers met al die stress."  "Maar met Valentijn moet je toch chocola kunnen eten?"  "Voorjaarsvakantie...Ja maar in de vakantie wil ik alles kunnen eten."

Maar ik heb de feestdagen overleefd. Ik zal als één van de weinigen kunnen zeggen dat ik deze vakantie ben afgevallen in plaats van aangekomen en dat terwijl ik in feite niets tekort ben gekomen!
Moet wel zeggen dat ik af en toe een glaasje alcohol heb gemist, maar de Crystal Clear vloeide rijkelijk.

Hieronder zie je wat maaltijden en probeersels die ik de afgelopen week heb gemaakt.

De mozzarella sticks zien er niet uit, maar deze waren echt de ontdekking van de eeuw. Je likt je vingers er bij af!  Daarnaast heb ik pannenkoeken gemaakt met een avocado/kip salade.
Daaronder zie je mijn poging tot een makkelijk brood. Eerst in de magnetron waardoor je een soort omelet krijgt en daarna in de toaster. Niet verkeerd maar vind het niet op brood lijken. Bij het 'brood' heb ik ontbijtspek gebakken en eieren in tomatensaus gepocheerd.
En onderin zie je de maaltijd van vanavond. Tomaat met groene pesto en mozzarella en kipfilet gepaneerd in amandelmeel en lijnzaad. Lekker makkelijk uit de oven. (Oven-heerlijk)


Mozzarella sticks en pannenkoeken met avocado/kip salade
'Brood' , bacon en gepocheerde eieren in tomatensaus


Tomaat, pesto,mozzarella en gepaneerde kipfilet





Geen opmerkingen:

Een reactie posten