vrijdag 28 februari 2014


Koolhydraatarme lasagna!


Vandaag eindelijk een recept uitgeprobeerd wat ik al een tijdje wilde doen. Namelijk lasagna zonder lasagna bladen. 
Wel heb ik er (natuurlijk) mijn eigen twist aan gegeven. 
Er was nog een klein beetje diepvriesspinazie over en ik had geen zin om zelf tomatensaus te maken dus ik heb de tomaten in dunne schijfjes gesneden en de spinazie als saus gebruikt. 

Oven op 200 C voorverwarmen.
Gehakt eventjes bakken met kruiden naar wens.
Bij het gebakken gehakt spinazie en roomkaas toevoegen.

De tomaten en courgetten zijn in dit geval de lasagna bladen.
Eerst leg je een laagje courgette in de ovenschaal, daarna een laagje tomaten en dat een aantal plakken kaas.
Hierna schep je het gehakt erop en omdat ik niet zoveel gehakt had, heb ik maar één laagje gehakt. Hierna weer een laag van courgette gevolgd door tomaat en kaas.

Dan 35 minuutjes in de oven, 10 minuutjes afkoelen en opsmullen maar!

Benodigdheden





2 opmerkingen:

  1. Hey :D Je kent mij niet, maar ik zag via Roberts facebook dat je bezig bent met afvallen.. Ik vind het superknap van je dat je zo goed bezig bent! En vooral de chocolade gerelateerde recepten sla ik even op :) Go you! Groetjes, Anne (vriendin van Robert Hoekstra)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel erg bedankt! Volgens mij heb ik je wel eens in De Engel gezien!
      En enjoy the chocolate! :)

      Verwijderen