donderdag 7 augustus 2014


Ramblings and recipes!

Okay, ten eerste moet ik mededelen dat ik mijn doen van op 1 augustus 130kg wegen, niet heb gehaald.
14 juli was ik 131.5 kg maar ik besloot de week in Macedonie lekker weer eens te eten waar ik zin in had.( +3.5 kg)

21 tot 25 juli heb ik mijn kont er weer afgezweet in de sportschool en raakte 2 kg kwijt. De 25ste ging ik een week naar Frankrijk. Ik was van plan elke dag te sporten en goed te diëten. Maar we gingen vaak ergens heen wat weinig tijd voor sporten over liet (ik weet het, excuusjes.) en na 6 dagen braaf diëten trok ik het echt niet meer. Frankrijk heeft een stuk minder spullen dan Nederland en ze zijn ook een stuk duurder.
Vervolgens heb ik 3 dagen alle croissantjes gegeten die ik kon vinden haha!


En toch ben ik een kilo kwijtgeraakt die week.
Ik baalde er echt van dat ik het in Frankrijk niet kon volhouden, maar nadat ik de handdoek in de ring had gegooid (voor die paar dagen) kon ik gelukkig ook nog genieten van het eten.

Maar ik ben nu weer helemaal back on track en heb genoeg vakantie gehad zo! Het klinkt misschien raar, maar ik vind het echt weer fijn 'normaal' oftewel, koolhydraatarm te eten. Het is heerlijk om een paar dagen te snaaien, brood, patat en chips, maar ik weet dat ik daarna weer terug ga. Na de eerste volle vreetdag in Frankrijk voelde ik me helemaal niet zo goed. Ik voelde me een beetje duizelig en alsof ik teveel energie had. Ook merkte ik dat ik meer honger had en continue at. En het belangrijkste, de oude eetpatronen kwamen meteen de hoek om kijken.Vreten tot iets op was, niet tot ik genoeg had gehad.
Ik vond het niet erg, omdat ik wist dat het tijdelijk was. Een paar dagen en dan weer lekker normaal. Maar ik weet nu ook meer dan zeker dat ik nooit fulltime terug wil naar de koolhydraten.
Er zal een dag komen dat ik weer meer koolhydraten mag, maar dan wordt het volkoren brood en zoete aardappel. En niet 2x per dag brood en 's avonds aardappelen/rijst/pasta.

Maar goed, morgenochtend mag ik weer op de weegschaal en dan zullen we zien wat deze week heeft opgeleverd. Hoe dicht ik bij mijn zomerdoel ben. En hoe dicht ik al bij de helft van 'reis' zit. Als ik de 130 kg heb gehaald dan zit ik nog maar 5 kg verwijdert van de helft van mijn totale afvaldoel!

En als afsluiter van mijn blog, een probeersel dat goed gelukt is!
Namelijk: KIPNUGGETS!

Ik heb eerst mijn kipfilet een beetje platgeslagen, in stukken gesneden, in een eitje gedoopt en daarna door de amandelmeel gehaald. Vervolgens even in de friteuse en smullen maar!


2 opmerkingen:

  1. Wij zijn nu samen aan het afvallen en waren deze week uit eten voor het vieren van onze trouwdag. Thuis zo vol gevreten dat we juist bijna geen energie meer hadden, dus dan merk je hoe slecht zoveel eten voor je lijf is. Maar we pakken de draad weer op en jij ook. Zet door nu en we zijn tros op je

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja erg bizar wat voor effect het op je lichaam heeft!
    Heel erg bedankt voor de steun!! :) Hoop wel dat jullie er erg van genoten hebben! ^^

    BeantwoordenVerwijderen