dinsdag 16 december 2014

Smoothies!


Zoals jullie misschien weten doe ik Fase 1 van het Atkins dieet. En probeer ik me te houden aan +/- 20gr koolhydraten per dag. Dit betekend dat ik geen fruit mag. 
En hoewel ik dol op smoothies ben, dacht ik in eerste instantie dus dat ik deze niet meer kon nemen voorlopig. 

Maar er zijn ook heel veel smoothies te maken met groenten! 
Toch leek mij het niet zo aantrekkelijk om er alleen maar groenten in te doen. Dat is alsof je koude soep eet. 
Een paar maanden terug heb ik al een recept online gezet van een bloemkool, avocado, cacao smoothie. En die was erg lekker! 
Maar onlangs ben ik wat smoothies gaan testen met spinazie, komkommer en mijn proteinepoeder met bananensmaak! 

Hieronder dus 2 koolhydraatarme smoothie recepten zonder fruit, maar net zo lekker!
En wat foto's van variaties. 



Choco-bloemkool shake
- 2 bloemkoolroosjes (eerst koken, dan invriezen)
- halve avocado
- 1 theelepel vanille aroma
- 1 eetlepel vloeibare zoetstof
- 3 eetlepels cacaopoeder
- 1 1/4 kop ongezoete amandelmelk
- scheutje slagroom




Spinazie - banaan shake.
- 150 gr spinazie
- 28/30gr bananenproteinepoeder. (liefst smartproteine/afvaleiwit van Bodyenfit.nl)
- sap van een halve citroen
- halve komkommer
250 ml sojayoghurt
- 6/10 blaadjes munt
- handvol ijsblokjes en een half glas water



Variatie : geen spinazie, minder yoghurt en wat ongezoete amandelmelk.


Variatie: Geen spinazie, geen yoghurt. Alleen ongezoete amandelmelk, komkommer, munt, lijnzaad, scheutje slagroom. En natuurlijk ijsklontjes, water en bananenproteinepoeder. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten