zaterdag 1 augustus 2015

Augustus budget challenge!

Het is vandaag 1 augustus.
Gister ben ik teruggekomen in mijn kamer in Groningen. De afgelopen twee weken heb ik zowel bij mijn ouders in Den Helder vertoeft als in Berlijn. Vooral dat laatste heeft een beetje een deuk in mijn portemonnee opgeleverd en nu moet ik het toch nog drie weken volhouden tot de volgende studiefinanciering.

Ik heb mezelf niet van te voren een budget gegeven. Ik heb gewoon een boodschappenlijst gemaakt voor een week en van te voren gekeken naar de aanbiedingen en boodschappen gedaan.

Mijn boodschappen:
(Albert Heijn)
- 1 kg rundergehakt (aanbieding) : €4,-
- AH sojadrink ongezoet 2x : €2,18
(Lidl)
- Zak rode ui : €0,89
- Tomaten 2x500gr : €1,58
- Courgette 2x : €0,78
- Ijsbergsla : €0,49
- Champignons : €0,75
- Lente ui : €0,69
- Magere kwark 2x500gr : €1,38
- Scharreleieren 2 dozen : €2,50
- Smeerkaas 2x : €1,78
- Gepelde tomaten in blik 2x : €0,78
- Sperziebonen in pot : €0,79
- 6pack waterflesjes: €0,72
((-schuursponsjes : €0,67 =geen etenswaar))

Totaal: € 19,98

Zou ik het hiermee een hele week volhouden dan eet ik nog geen €3 euro per dag, maar ik heb ook nog reserve producten in huis. Zo heb ik namelijk nog wat reserve lowcarb-proteïne brood (€1,50 per pak) en reserve proteïnepoeder, amandelmeel en lijnzaadmeel enzovoorts. Vandaag heb ik dus al meer dan €3,- gegeten. Maar ik zal het vermelden wanneer ik producten gebruik die ik nog in huis had en probeer deze dan ook te verrekenen.

Zo, ik heb er zin in! En nu bedenken wat ik zo ga koken!


1 opmerking: