woensdag 26 februari 2014

Ups and downs

Wat meer gedachten over mijn gewichtsverlies.

Als eerste ben ik heel erg blij want ik heb inmiddels de 152 kg behaald. 
18 kg in nog geen drie maanden. 

En hoewel de eerste 10 kg er zo afvlogen merkte ik zeker dat ik daarna een plateau bereikte. 
Ik verloor niet meer 2 kg per week. En met wat deadlines en ongesteld zijn vond ik het zeker even lastig. Ik heb mezelf het een en het ander gegund, suikervrije energydrink en chocola repen van Atkins. 

Maar twee weken terug merkte ik dat ik erover heen was. Het afvallen ging weer wat soepeler. En nu ik sinds vorige week mijn crosstrainer heb, heeft het gewichtsverlies helemaal een boost gekregen. 
Ik hoop dus gauw onder de 150 kg te zitten. En dat getal bracht mij aan het denken. (Ik weet het, erg gevaarlijk ;) )

150 kg is een bepaald soort mijlpaal. 
Natuurlijk ben ik dan 20 kg kwijt en zoveel ben ik nog nooit eerder afgevallen. Maar ook ben ik al drie jaar niet lichter geweest dan 150 kg.
Dat betekend dat ik dan lichter ben dan mijn vriend me ooit gekend heeft. 

Maar hoe komt het dat, nu ik bijna 20 kg kwijt ben, nauwelijks een kledingmaat gezakt ben?
Is de kledingmaat in mijn hoofd de afgelopen 20 kg gewoon niet veranderd en kocht ik te strakke kleding?
Of zijn de vele kledingstukken die ik had gewoon met mijn lichaam mee gerekt?
Misschien een beetje van beiden. 
Maar eigenlijk denk ik dat het komt omdat van 170 kg naar 150 kg niet zo (lichamelijk) spectaculair is als van 100 kg naar 80 kg. Hoewel je heus wel kunt zien dat ik ben afgevallen, is mijn maat niet drastisch kleiner geworden. Net zoals hij niet drastisch groter is geworden in de afgelopen jaren, waardoor ik helaas makkelijk die 170 kg ben geworden. 

Maar denk niet dat ik hierdoor ontmoedigt ben. Ik ben nog ongelofelijk gemotiveerd.
Zeker na vanmiddag, ik ging met me vriend op een terrasje zitten en ik paste heerlijk in de stoel! Onbewust verwacht ik altijd een soort pijn van de stangen, dus ik was blij verbaast toen ik dit niet voelde!

Ook wil ik even iedereen bedanken die mij steunt! Familie, vrienden, klasgenoten. Ik ben er ongelofelijk blij mee. Door en voor jullie blijf ik mijn blog updaten! 

Bedankt en blijf me volgen ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten