vrijdag 20 december 2013



Vakantie! 

Heerlijk even 2 weken genieten!  En zoals de meeste mensen het zien, 2 weken jezelf volproppen.
Voordat ik begon met dit dieet had ik mezelf 'vrij' gegeven voor de kerstdagen en oud en nieuw.
Als ik die dagen alles mocht eten dan zou ik het dieet langer vol houden was mijn redenatie.
En opzich vind ik het nog steeds niet stom klinken, maar nu dat ik bezig ben wil ik helemaal niet 'zondigen', ik wil door gaan! En zeker omdat ik zoveel vervangers en lekker dingen heb gevonden.
Het enige waar ik geen vervanger voor heb is patat. En daar moet ik toch wel een avond zonder kunnen.

Deze kerstvakantie kun je op mijn blog vinden wat ik allemaal voor (koolhydraat arm) lekkers maak!
Wat herkansingen voor recepten die ik afgelopen 2 weken al heb geprobeerd, maar ook een hoop nieuws! Om alvast een kleine sneak peek te geven: Ik ga o.a. proberen een cheesecake te maken!

 All of the yummy none of the sugar!


En dan natuurlijk het moment van de week: Whats for dinner??

Maandag: 
Gehakt, rode ui, prei en champignon, peper,zout en wat roomkaas kort bakken. In een klein ovenschaaltje doen, wat ei en slagroom kloppen en deze over het vlees/groente mengsel gieten. Nog even 10/15 minuutjes in de oven en voila, heerlijke maaltijd.

Dinsdag: 
Broccoli in de ovenschaal met ei en slagroom en een hamburger met broccoli saus en een tomaat.

Woensdag:
Tomatensoep met balletjes en daarna kipfilet gevuld met kaas en salami en een tomaat.

Donderdag:
Varkenschnitzel met gele paprika/bosui salsa en ijsberg sla.

Vrijdag:
Hetzelfde als vorige week. Er waren nog wat stukjes kip over en tsja, het is weekend.
Oftewel een heerlijke kipwrap!
Ik heb alleen het recept voor de pannenkoek/wrap aangepast. Het standaard recept ( 50gr amandelmeel, 2 ei, 2,5 el slagroom, 1 tl bakpoeder en beetje zout.) zorgt voor een heel dik beslag. Hier krijg je een soort Amerikaanse pancake van. dik en luchtig. Als je meer slagroom toevoegt wordt de pannenkoek brozer maar ook dunner, maar als je het rustig bakt is het een prima pannenkoek en meer op de Nederlandse manier.

En hier in beeld, nog niet alles met mijn mooie camera gemaakt, mijn weekmenu. (op woensdag na.)












Geen opmerkingen:

Een reactie posten